Slogentur

Den 25.09 satte Adventura Egypt seil mot en av Sunnmøres mest fryktede fjell, Slogen (1564m.o.h). Vi kjørte gjennom Sæbø for å ta ferja over fjorden. Her fikk vi en smakebit på hva som ventet oss.

Klassen på ferjetur med Slogen i bakgrunnen

Etter ferjeturen ventet en slak og fin gåtur bak Slogen, hvor vi nøt nydelig vær og vakker natur.

Ut på tur, aldri sur!

Vi kom fram til Patchellhytta rundt middagstid hvor vi koste oss med pasta og gitarspill. Dagen etter ble vi vekket av en fornøyd Eirik som mente det fine været ga oss gode muligheter til å nå toppen. Vi satte avgårde mot Slogen tidlig om morgenen, med godt humør i sekken. Etter noen korte klyveetapper for å komme opp på ryggen, fikk vi kjenne på hvor luftig denne turen kom til å bli.

På vei opp

Jørgen bestemte seg for å vente på oss før det bratteste partiet. Det viste seg å være en bra avgjørelse, for etterhvert ble det bare brattere og brattere. Vi måtte klyve i snøen og på et tidspunkt var vi litt i tvil om vi skulle fortsette. Men så ble det litt enklere, og iogmed at været var på vår side så kom vi oss helt opp til toppen. Derfra var utsikten helt utrolig, og selv om det var glatt og skummelt, så klarte vi å nyte de intrykkene vi fikk der oppe.